TOGED Çocukların Dijital Oyunlardaki Güvenliği Konusundaki Çalışmaları Hızlandırıyor
Uluslararası Çocuk ve Bilgi Güvenliği Etkinlikleri kapsamında Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği (TOGED) desteğiyle düzenlenen çalıştaylar ve sempozyumda, konunun uzmanları, sınıflandırma, e-spor, oyun sektörü ve dijital oyunların üretim süreçleri gibi alanlarda görüşlerini aktardılar
12.10.2017 – Dijital oyun sektörünü çeşitli yönleriyle ele almak ve önümüzdeki dönemler için bir yol haritası çıkarmak amacıyla sektörün önde gelen isimleri ve akademisyenler, Uluslararası Çocuk ve Bilgi Güvenliği Etkinlikleri kapsamında Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun ev sahipliğinde Ankara’da 9-11 Ekim tarihleri arasında bir araya geldi.
Sempozyum’da Oyunlarda Yaş Sınıflandırması Konuşuldu
Etkinliklerde yapılan çalıştayların sonuçlarının da paylaşıldığı sempozyumun odak noktası, Türkiye’de etkili bir yaş sınıflandırması olmamasıydı. TOGED’in davetiyle etkinliğe katılan PEGI Operasyonel Direktörü Dirk Bosmans, yaptığı konuşmada aralarında BTK, Gençlik ve Spor, Milli Eğitim ile Aile Bakanlıkları yetkililerinin yanı sıra pek çok akademisyenin ve oyun sektöründen ismin yer aldığı konuklara PEGI başta olmak üzere dünya çapındaki yaş sınıflandırma sistemlerini anlattı. Gerek çalıştaylar gerek sempozyum sırasında tüm kurum temsilcilerince altı çizilen konu, ülkemizin PEGI gibi bir sisteme olan ihtiyacı oldu.
Sempozyum boyunca öne çıkan diğer bir görüş ise, çocukların sağlıklı oyun alışkanlıkları edinebilmesi ve oyunlardan güvenli şekilde en çok faydayı sağlamalarında en büyük rolün ailelere düşmesi idi. Konuyla ilgili olarak Dirk Bosmans, “PEGI sisteminin tek başına ailelerin bu konudaki rolünü üstlendiğini düşünmeyin. PEGI, anne veya babanın yerini almaz. PEGI’nin amacı ailelere ve çocuklara doğru seçimleri yapabilmeleri için ihtiyaç duydukları bilgi, eğitim ve araçları sunmak,” dedi.
Sempozyuma konuşmacı olarak katılan TOGED Yönetim Kurulu Üyesi, Prof. Dr. Veysi İşler, yeni çağın gençlerinin çok hızlı değişen bir dünyada büyüdüklerini ve dijital hayata adapte olma konusunda ebeveynlerini geride bıraktıklarını hatırlatırken, bu konuda onlara yardımcı olmanın ve yol göstermenin ancak sevdikleri, ilgi duydukları alanlara aileler olarak pozitif yaklaşmamız, ilgi göstermemiz ve çocuklarımızın, gençlerimizin meraklarını bütün ailece paylaşma ile mümkün olduğunu vurguladı.
TOGED Çalıştayları Sektörün Yol Haritasını Çizdi
Etkinlik kapsamında dijital oyunları ve oyun sektörünü çeşitli açılardan inceleyen bir çok çalıştay düzenlendi. Bunlar arasında Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği (TOGED) tarafından düzenlenen Elektronik Spor (e-Spor), Dijital Oyunların Üretim Süreçleri ve Dijital Oyun Sektörü, Dijital Rekabet ve Topluluk Yönetimi başlıklı çalıştaylar, konu hakkında derinlemesine bilgi sunan tartışmalara sahne oldu.
10 Ekim’de düzenlenen Dijital Oyunların Üretim Süreçleri ve Dijital Oyun Sektörü başlıklı çalıştayda ülkemizde geliştirilen oyun sayısını artırmak ve sektörün sağlıklı büyümesi için atılması gereken adımlar, oyun geliştiricileri, akademi üyeleri ve yetkililerin katılımıyla ele alındı. Çalıştayda konuşma yapan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Dr. Ömer Fatih Sayan, dijital oyunların hayatımızda kapladığı yerden yola çıkarak oyunların önemini vurgulayıp, ülkece daha fazla sayıda ve daha iyi oyunlar geliştirmek için hep birlikte çalışmamız gerektiğini söyledi.
E-Spor Çalıştayı’nda sektörün önde gelen isimleri, e-spor takımlarının yöneticileri ve oyuncular geleneksel spor dallarıyla e-spor arasındaki ilişkiden yola çıkarak dijital oyunları e-spor yapan unsurları tartışıp, profesyonel spor kulüplerinin e-spora entegrasyonu ve Türkiye’deki e-spor ekonomisiyle, markalaşma süreçleri hakkında görüşlerini belirttiler.
TOGED tarafından düzenlenen üçüncü ve son çalıştay olan Dijital Rekabet ve Topluluk Yönetimi çalıştayında ise sektördeki aktörleri dijital rekabet kavramı ve ticari modellerin çıkış noktaları konusunda bilgilendirmek hedeflendi. Bu doğrultuda dijital dünyada rekabet kavramının ortaya çıkışı ve sektör üzerindeki etkileri konuşuldu. Ayrıca ülkemizdeki dijital rekabet ortamı, sektörel problemler ve olası çözüm yolları ele alındı. İkinci oturumda ise doğru büyüme stratejileri içerisinde topluluk yönetiminin ve oyuncu iletişiminin önemi vurgulandı.
Comentarios