İstanbul Kongre Merkezi’nde düzenlenen Kristal Piksel Video Oyun Ödülleri töreninde Türkiye’nin en iyi oyunları belirlendi. Yılın Oyunu ödülünü Conarium’un geliştiricisi Zoetrope Interactive’in üyeleri ödüllerini Gençlik ve Spor Bakanı Dr. Osman Aşkın Bak ile Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi’nin elinden aldı.

08.12.2017 – Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği (TOGED) ve ODTÜ TEKNOKENT ATOM işbirliğiyle düzenlenen Kristal Piksel Video Oyun Ödülleri töreni, oyun geliştiricilerinin, sektör temsilcilerinin ve medyanın katılımıyla Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) ev sahipliğinde İstanbul Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi. Gençlik ve Spor Bakanı Dr. Osman Aşkın Bak ile Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi’nin de katıldığı törende Türkiye’de geliştirilen en iyi oyunların geliştiricileri ödüllerine kavuştular.

 

Kristal Piksel, Türkiye’deki oyun geliştiricilerinin çalışmalarını takdir etmek ve Türkiye’de daha fazla oyun geliştirilmesini teşvik etmek için 2012 yılından beri düzenleniyor. Bu yıl ödül için başvuru yapan 53 oyun arasından jürinin ön değerlendirmesi sonucu finale kalmayı başaran 24 oyun, toplam 11 dalda ödül almak için yarıştı.

 

Ödül Kazanan Oyunlar

Kristal Piksel Video Oyun Ödülleri töreninde 8 oyun 10 farklı dalda ödül sahibi olurken Zoetrope Interactive’in oyunu Conarium “Yılın Oyunu” ve “En İyi PC Oyunu”, Oldmoustache Gameworks’ün haziran ayında çıkan oyunu No70: Eye of Basir ise “Görsel Sanat” ve “İşitsel Sanat” kategorilerinde birer ödül almayı başardı. Conarium’un geliştiricisi olan Zoetrope Interactive’in üyeleri, ödüllerini Gençlik ve Spor Bakanı Dr. Osman Aşkın Bak ile Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi’nin elinden aldı.

 

“En İyi Mobil Oyun” ödülünü Binary Games tarafından geliştirilen Newton – Gravity Puzzle, “En İyi VR Oyunu” ödülünü Codemodeon’un geliştirdiği Header Goal VR, “En İyi Ciddi Oyun” ödülünü ise Simsoft tarafından geliştirilen Sınıfta adlı oyun kazandı.

 

Bağımsız bir geliştirici olan Kabuk Games’in geliştirdiği Alchemist’s Castle “Oyun Tasarımı” kategorisinde ödül almayı başarırken, gamebra.in tarafından geliştirilen kubrain “Yenilikçilik”, Rocontact Digital Arts tarafından geliştirilen Recontact Istanbul: Eyes of Sky ise “Anlatı” dalında ödüle lâyık görüldü.

 

Jüri tarafından “Yılın Oyunu” seçilen Conarium’un geliştiricileri, Casual Connect Europe kapsamında düzenlenen uluslararası Indie Prize yarışmasına ön elemeyi atlayarak doğrudan katılma hakkını da elde etti. Oyunun geliştiricileri etkinlik için GIST sponsorluğunda iki adet “all-access pass” bilet ve etkinlik boyunca ücretsiz konaklama kazandılar.

 

GIST ve Vardiya İletişim Danışmanlığı tarafından organize edilen Kristal Piksel Video Oyun Ödülleri’nin ödül sponsorları GIST, ASUS ve Sony Playstation oldu. İletişim sponsorluğunu setipr’ın yaptığı törenin basın sponsorluğunu Merlin’in Kazanı ve Oyungezer üstlendi.

 

İletişim ve Sosyal Medya:
www.kristalpiksel.org

www.twitter.com/KristalPiksel

www.facebook.com/kristal.piksel


###

Ödül Kazanan Oyunlar

 

KATEGORİ OYUN GELİŞTİRİCİ
Yılın Oyunu Conarium Zoetrope Interactive
En İyi Mobil Oyun Newton – Gravity Puzzle Binary Games
En İyi PC Oyunu Conarium Zoetrope Interactive
En İyi VR Oyunu Header Goal VR Codemodeon
En İyi Ciddi Oyun Sınıfta Simsoft
Oyun Tasarımı Alchemist’s Castle Kabuk Games
Görsel Sanat No70: Eye of Basir Oldmoustache
İşitsel Sanat No70: Eye of Basir Oldmoustache
Yenilikçilik kubrain gamebrai.in
Anlatı Recontact Istanbul: Eyes of Sky Recontact Digital Arts

###

 

TOGED Hakkında

Türkiye’deki oyun geliştirici firmaların teknik, sosyal ve ekonomik gelişimini iyileştirerek, uluslararası ölçekteki standartlarını, başarısını ve tanınırlığını artırmak için çalışan Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği (TOGED), tamamı yerli oyun geliştiricilerden oluşan yönetim kadrosuyla sektörü bir arada tutarak, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi ve video oyunları konusunda kamu bilincini geliştirmeyi hedeflemektedir.

 

Resmi Web Sitesi:
www.toged.org

 

 

ODTÜ TEKNOKENT ATOM Hakkında

Animasyon Teknolojileri ve Oyun Geliştirme Merkezi, yani kısa adıyla ATOM, 2008 yılında ODTÜ Teknokent Yönetim A.Ş. bünyesinde kurulmuş bir ön kuluçka merkezidir. Merkezin amacı, oyun geliştirme ve animasyon teknolojileri alanlarında faaliyet göstermekte olan veya gösterme ilgisi olan ekiplere bir yıl süreyle çeşitli destekler sağlayarak sektörün güçlenmesini ve sektör paydaşlarının sağlıklı bir ekosistem oluşturmasını sağlamaktır.

 

Merkeze başvurular alınmakta, başvuran ekipler proje planı, ekip vizyonu ve ekip yapısı özelliklerine göre değerlendirilmektedir. Değerlendirme sonucu merkeze kabul edilen ekipler, proje geliştirme süreçlerine odaklanırken girişimcilik yönlerinin de gelişmesi için destek almaktadır. Bir yıllık destek süresi sonucunda şirketleşme aşamasına yönlendirilen ekipler ATOM’dan mezun olarak sektör hayatlarına altyapısı zengin bir giriş yapma fırsatı bulmaktadır.